وبلاگ

ویژگی های یک مدرس زبان چینی

ویژگی های مدرس زبان چینی
بلاگ

ویژگی های یک مدرس زبان چینی

این روزها یادگیری زبان چینی طرفدارهای بسیاری پیدا کرده است. دانستن زبان چینی به شما در شغل، تحصیلات و حتی سفر کمک بسیاری می‌کند. همچنین اگر با این زبان آشنا باشید، بیشتر شدن تقاضا برای آموزش زبان چینی ممکن است شما را ترغیب کند که به آموزش زبان چینی بپردازید. برای زبان‌آموزی که قصد شروع یادگیری زبان چینی را دارد و همچنین برای کسی که قصد دارد معلم زبان چینی بشود مهم است که بدانند ویژگی های یک مدرس زبان چینی چیست؟ با دانستن این ویژگی‌ها می‌توانید معلم بهتری برای خود انتخاب کنید یا معلم بهتری برای دیگران باشید.

دانش تاریخچه و مشتقات زبان چینی

در ابتدای راه ما معمولا تنها می‌خواهیم زبان چینی یاد بگیریم. اما درواقع در چین 81 زبان و گویش مختلف وجود دارد. این تنوع زبانی در کنار تاریخچه غنی چین پیچیدگی‌های بسیاری به این زبان می‌بخشد. به طور معمول زبان چینی که زبان‌آموزان یاد می‌گیرند چینی استاندارد ماندارین است. هرچند یک نوع دیگر از زبان ماندارین هم وجود دارد که به نام ماندارین سنتی شناخته می‌شود. ماندارین استاندارد زبان رسمی جمهوری خلق چین، سنگاپور و تایوان است. البته برای مثال در شانگهای به زبان‌های دیگر مانند کانتونی و وو هم صحبت می‌کنند.

قطعا قرار نیست یک معلم حرفه‌ای به تمام گویش‌های کشور چین مسلط باشد اما لازم است تا چشم‌انداز دقیقی از این زبان و پیچیدگی‌های آن داشته باشد. برای مثال تفاوت زبان‌های مختلف چینی و نحوه تکامل آنها را درک کرده باشد.

آگاهی درباره تاریخ، تمدن و فرهنگ چین

همه ما این را می‌دانیم که تمدن چین یکی از قدیم‌ترین تمدن‌های بشری است. تاریخ پرفراز و نشیب چین در طول تمام این سال‌ها در کنار فلسفه‌های چینی مانند تفکرات کنفوسیوس و بودیسم فرهنگ امروزی چین را تحت تاثیر قرار داده‌اند. به‌علاوه در طول سال‌های اخیر فرهنگ چین از فرهنگ غربی هم تاثیر گرفته و با آن ادغام شده است. برای آگاهی از وضعیت امروز چین نیاز داریم تا درباره وضعیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور و تغییرات آن در طول سال‌ها آشنا باشیم.

بیشتر بخوانید:  بهترین اپلیکیشن ها برای شروع یادگیری زبان چینی

بسیاری از زبان‌آموزان قصد دارند بعد از آموزش زبان به چین سفر کنند و یا مبادلات تجاری خود را با کشور چین گسترش دهند. بنابراین آگاهی از فرهنگ چین کمک بزرگی برای آنها خواهد بود. به‌علاوه کسانی که به یادگیری زبان چینی علاقه دارند قطعا دوست دارند درباره زبان، فرهنگ، تاریخ و هنر چین هم بدانند. بنابراین از ویژگی های یک مدرس زبان چینی آگاهی کامل به جامعه چینی است.

به‌علاوه دانستن این موارد به یک معلم کمک می‌کند تا موضوعات جذابی برای مکالمه در کلاس درس داشته باشد و دانش‌آموزان را همواره مشتاق و کنجکاو نگه دارد. اگر قصد دارید معلم زبان چینی شوید و می‌خواهید دانش عمیقی از زندگی مردم چین پیدا کنید شاید بد نباشد به دنبال یک فرصت شغلی، تحصیلی یا کار داوطلبانه چند ماهه در کشور چین باشید. البته این کار نیاز به وقت کافی دارد و هزینه‌بر است اما می‌تواند تاثیر مثبت بسیاری بر دانش و آگاهی شما بگذارد.

تلفظ صحیح کلمات

زبان چینی تکیه بسیار زیادی بر روی آواها دارد تلفظ اشتباه یک کلمه می‌تواند معنای آن را به طور کامل تغییر دهد. یک معلم خوب باید تلفظ صحیح و دقیق کلمات را بداند، بتواند آنها را به‌درستی ادا کند و به زبان‌آموزان خود نیز بیاموزد. داشتن یک طرح درس دقیق و جامع و ارائه تمرینات مناسب به زبان‌آموزان برای یادگیری بهتر و پیشرفت سریع‌تر آنها ضروری به نظر می‌رسد. به‌علاوه از ویژگی های یک مدرس زبان چینی متخصص این است که تمرینات و شیوه درس را با توجه به نیاز هر دانش‌آموز تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید:  دانستنی‌های جالب درباره پوشش‌های سنتی مردم چین

اگر می‌خواهید یادگیری زبان چینی را شروع کنید می‌توانید یکی از دوره‌های لرنینگ چاینیز را انتخاب کرده و مسیر یادگیری زبان چینی را با جدیدترین روش‌ها و از خانه شروع کنید.

دانستن نویسه‌های چینی

نویسه‌های چینی که به اشتباه با نام حروف چینی هم شناخته می‌شوند بخش اساسی از زبان چینی را تشکیل می‌دهند. افراد با دانستن چند صد نویسه چینی می‌توانند بسیاری از کلمات متداول را بخوانند و بنویسند. اما درواقع در زبان چینی هزاران نویسه مختلف وجود دارد. گفته می‌شود برای نوشتن روان و حرفه‌ای به زبان چینی دانستن 3 تا 5 هزار نویسه ضروری است. از ویژگی های یک مدرس زبان چینی حرفه‌ای دانستن تعداد قابل توجهی از این نویسه‌هاست. اگر قصد دارید در آینده مدرس زبان چینی باشید همیشه به یادگیری بیشتر فکر کنید. حتی زمانی که کار خود را آغاز کردید باز هم چیزهای تازه‌ای برای یاد گرفتن و یاد دادن به زبان‌آموزان وجود دارد.

هدفمندی و داشتن طرح درس مناسب

یک معلم حرفه‌ای اهداف خاصی را از برگزاری هر دوره آموزشی دنبال می‌کند. برای مثال برخی دوره‌ها مخصوص کودکان طراحی می‌شوند، برخی دوره‌ها صرفا جهت بهبود توانایی مکالمه طراحی شده‌اند و برخی دیگر مخصوص تجارت و کسب‌وکار هستند. برای رسیدن به هرکدام از این اهداف داشتن یک طرح درسی خاص ضروری است. همچنین در کلاس‌های خصوصی ممکن است طرح درسی متناسب با اهداف شخصی زبان‌آموز تعیین شود.

مثلا اگر یک زبان‌آموز قصد ادامه تحصیل در چین را داشته باشد ممکن است بخواهد برای شرکت در آزمون‌های زبان چینی آماده شود. در نتیجه کلاس‌های او باید طوری طراحی شوند که او را برای شرکت در آزمون آماده کنند. در نتیجه داشتن یک ایده روشن از هدف هر کلاس و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن برای هر مدرس زبان چینی بسیار مهم است. به علاوه کلاس زبان چینی باید بتواند افراد را برای موقعیت‌های واقعی و مکالمات طبیعی آماده کند و با یادگیری تعدادی کلمه و دستور زبان غیرکاربردی تمام نشود.  

بیشتر بخوانید:  دریافت ویزای توریستی از سفارت چین در تهران

توانایی تدریس

معلم بودن کار بسیار دشواری است. هر دانش‌آموز ویژگی‌های شخصیتی و منحصربه‌فردی دارد و از روش‌های خاصی برای آموزش بهتر کمک می‌گیرد. یک مدرس حرفه‌ای زبان چینی باید با روش‌های مختلف آموزش آشنا باشد و برای هر دانش‌آموز از روش مناسب او استفاده کند. معلم‌های حرفه‌ای از ترکیب تجربه و دانش در کنار توجه به نیاز زبان‌آموزان برای آموزش سریع‌تر و بهتر زبان چینی استفاده می‌کنند.

یک مدرس حرفه‌ای همواره نسبت به کار خود شور و شوق دارد و می‌تواند این شوق و حس کنجکاوی را در زبان‌آموزان خود هم ایجاد کند. به‌علاوه داشتن صبر و حوصله نیز یکی دیگر از ویژگی های یک مدرس زبان چینی است. اگر قصد دارید معلم زبان چینی باشید سعی کنید سرعت خود را با دانش‌آموزان خود هماهنگ کنید.

در نهایت هر معلم از ابزارهای گوناگونی برای آموزش زبان چینی استفاده می‌کند. فایل‌های صوتی، فایل‌های پی‌دی‌اف، تصاویر و فیلم‌ها از اولین و پرکاربردترین ابزارهای یک معلم حرفه‌ای هستند. بهتر است برای آموزش زبان چینی به فراخور شرایط، سطح زبان‌آموزان و سبک آموزش از ابزارهای متنوع در دسترس برای آموزش بهتر استفاده شود.

آیا تاکنون تجربه‌ای در زمینه آموزش زبان چینی داشته‌اید؟ به نظر شما ویژگی های یک مدرس زبان چینی چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه