وبلاگ

معرفی کتاب New Practical Chinese Reader

بلاگ

معرفی کتاب New Practical Chinese Reader

از نظر اهل فن زبان چینی سخت ترین زبان برای یادگیری در نظر گرفته می شود. در یادگیری این زبان به کار رفتن کلمات دشوار و عبارات قدیمی و باستانی ممکن است کار را برای زبان‌آموزان مبتدی سخت کند. با این حال، همه می‌دانیم که در درازمدت یادگیری یک زبان جدید همیشه برایمان مفید خواهد بود. از آن‌جا که زبان چینی دشوار است استفاده از کمک معلمان  و کتاب های جالب، می‌تواند به ما کمک کند که در کمترین زمان ممکن آن را یاد بگیریم.  در ادامه بنا داریم شما را با یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان چینی آشنا کنیم. به این منظور لازم است بدانید که یادگیری زبان چینی شامل چه مراحلی است. تنها پس از آن‌که فهمیدیم یادگیری هر زبانی از چه راهی بهتر است، انتخاب کتاب مناسب راحت‌تر می‌شود. پس تا پایان این یادداشت کوتاه اما مهم همراه ما باشید.  

مرحله مبتدی در یادگیری زبان چینی

 در این مرحله، شما یک تازه‌کارید، بنابراین اصلی‌ترین مواردی که برای انتخاب کتاب باید بر آن تمرکز کنید عبارتند از:   ·        رادیکال‌ها·        واژگان·        گرامر مرحله متوسط ​​تا متوسط در این مرحله باید سطح قابل قبولی از واژگان و بخش قابل توجهی از گرامر اولیه را بدانید. بنابراین باید بر این نکات تمرکز کنید: ·        اصطلاحات ·        ساختار جمله·        واژگان·        دیالوگ‌های پیچیده‌تر ·         متن طولانی‌تر این مرحله، در حقیقت سخت‌ترین و ناخوشایندترین مرحله در یادگیری زبان است؛ چراکه در این مرحله است که یافتن کتاب‌های درسی که کمی سخت‌تر و با کیفیت‌تر باشند مشکل است. پس اگر تا پیش از این به شکل خودآموز به یادگیری زبان چینی پرداخته‌اید، لازم است از این‌جا به بعد به‌دنبال یک معلم خوب باشید که در یافتن کتاب‌های مناسب و آموزش درست و علمی زبان همراه شما باشد. مرحله پیشرفته اگر به این مرحله برسید دیگر زبان چینی را تا حد قابل قبولی یاد گرفته‌اید. در این مرحله می‌توانید با رمان‌های ساده یا خواندن روزنامه توانایی  خود در فهم زبان چینی را محک بزنید. اگر می‌خواهید در این مرحله یک کتاب درسی بخرید، باید روی موارد زیر تمرکز کنید: ·        واژگان متنوع·        اصطلاحات پیچیده·        زبان چینی محاوره‌ای·        ساختار جملات پیشرفته

بیشتر بخوانید:  داستان ساختمان سفارت ایران در پکن

آشنایی با کتاب نیو پرکتیکال چاینیز ریدر

کتاب نیو پرکتیکال چاینیز ریدر برای دانش آموزان مبتدی و متوسط ​​که علاقمند به تسلط بر زبان چینی ماندارین هستند، یک موهبت است. این کتاب حتی می‌تواند به سخنرانان حرفه‌ای کمک کند تا مهارت‌های یادگیری و گفتاری خود را تقویت کنند، کاراکترها را بهتر بشناسند و جملات را به شکل بهتری ارائه کنند. این کتاب برای کسانی که تمایل به یادگیری زبان چینی دارند یا به دنبال تحصیل در چین و یا کسب درآمد فرصت های تجاری ایده آل هستند، کتاب مفید و مناسبی است. این کتاب با هفتاد درس در شش جلد، از سطوح مبتدی تا سطوح متوسط، برای یک دوره آموزشی سه ساله تنظیم شده است و به درستی تحت هدایت برنامه درسی OCFL و طبق دستورالعمل HSK گردآوری شده است. تمرکز کتاب نیو پرکتیکال چاینیز ریدر بر این است که زبان‌آموز با مطالعه ساختار زبان، لغات و شناخت فرهنگ چینی همراه با ارتقای توانایی شنیداری، خواندن، صحبت کردن و مهارت‌های نوشتاری قادر به صحبت به زبان چینی باشد. 

موضوعات

داستان این کتاب حول چند دانش آموز اهل پکن و داستان زندگی آنها می چرخد. همین داستانی بودن فضای کتاب را بسیار مهیج و شیرین کرده است. کتاب با ترکیبی جالب از فرهنگ چین، مکالمه بین شخصیت‌ها و ارتقای توانایی نوشتن و خواندن صورت‌بندی شده است. موضوعات هر متن نیز بر اساس موقعیت‌های روزمره تنظیم شده است.  

ساختار

ساختار کتاب به این صورت است که ابتدا با متن شروع می‌شود و سپس کلمات و یادداشت‌هایی که روی متون گنجانده شده است در مرکز توجه قرار می‌گیرد. همچنین یک بخش گرامری مفصل برای هر فصل و تمرین‌های مرتبط به آن در کتاب گنجانده شده است تا در پایان هر درس زبان‌آموز نکات گرامری جدیدی بیاموزد که در خواندن متون بعدی به او کمک کند.  فرآیند یادگیری و مطالعه دروس در این کتاب ساده است.  زیرا تعداد کلمات جدید در هر درس نسبتا کم است تا زبان‌آموزان بتوانند یادگیری کلمات را رفته رفته در هر درس مدیریت کنند.  

بیشتر بخوانید:  چرا چینی بیاموزیم؟

 محتوا

 به لحاظ مفهومی این کتاب جزئیات پیچیده ای از نکات گرامری را ارائه می دهد و تمرینات خوب و مفیدی برای تقویت واژگان به زبان‌آموز معرفی می‌کند. نکات مربوط به کارکاترهای زبان چینی با دقت زیاد در این کتاب  آورده شده‌اند، با این حال نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تمام اطلاعات را برای هر کاراکتر با جزئیات تمام به دست آورید. یک معلم خوب برای فهم بهتر کاراکترها در کنار این کتاب می‌تواند به شما کمک شایانی کند. 

تمرینات

دروس کتاب شامل تمرین‌های بسیار زیادی است که به بالا رفتن توانایی درک مطلب زبان‌آموز کمک‌ می‌کند. تمرین‌هایی برای مرور واژگان و گرامرهایی که در هر درس یاد گرفته‌اید و همچنین ارتقای سطح مکالمه توسط نویسندگان برای شما طراحی شده‌ است.  

فرهنگ چینی

یاد گرفتن هر زبان دریچه‌ای برای شناخت یک فرهنگ جدید است. زبان چینی نیز با فرهنگ غنی و خاص خود یکی از جذاب‌ترین فرهنگ‌ها برای آشنایی است که هر زبان‌آموزی را جذب خود می‌کند. در کتاب‌ نیو پرکتیکال چاینیز ریدر مانند بسیاری از کتاب‌هایی از این دست، امکان آشنایی با جزئیات فرهنگ چین را در متن داستان‌هایی که برای درک مطلب زبان‌آموزان تهیه دیده شده، فراهم می‌کند. از طریق شش جلد این مجموعه، نویسندگان تلاش دارند تا زبان‌آموزان را با ساختار گرامری و استفاده از واژگان آشنا کنند. به همین دلیل است که درس‌ها را از طریق دیالوگ‌ها و اطلاعات فرهنگی متنوع درباره چین ارائه می‌دهند. زبان‌آموزان ابتدا الگوهای ابتدایی جمله‌سازی را از طریق خواندن دیالوگ‌های درون کتاب یاد می‌گیرند و سپس به سوی یادگیری مطالب پیچیده‌تر می‌روند. هرچند نیو پرکتیکال چاینیز ریدر به اندازه دیگر کتا‌های کمک‌آموزشی زبان چینی طراحی پر زرق و برق و هیجان‌انگیزی ندارد، اما چندین مزیت دیگر دارد: از جمله اینکه توسط انتشارات زبان و فرهنگ دانشگاه پکن به چاپ رسیده است و بنابراین طراحان خبره و ماهری دارد. به‌علاوه آموزش کاراکترهای چینی فراتر از مکالماتی است که در دروس مختلف آورده شده است. به طور کلی، این کتاب نسبت به باقی کتاب‌های آموزشی زبان چینی تمرکز بیشتری روی توانایی نوشتار و تلفظ دارد، هرچند که در ارائه نکات گرامری کامل نباشد و برای تکمیل گرامرتان نیاز به کتاب‌های جانبی داشته باشید. در این یادداشت تلاش کردیم شما را با یکی از مهم‌ترین و جامع‌ترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان چینی آشنا کنیم. اگر نیو پرکتیکال چاینیز ریدر را با همراهی یک معلم مسلط به زبان چینی بخوانید، می‌توانید مطمئن باشید توانایی‌های کاربردی بسیاری در زبان چینی به دست خواهید آورد. اگر شما نیز از این سری کتاب‌ها برای یادگیری زبان چینی استفاده می‌کنید، تجربه خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:  اطلاعیه برگزاری آزمون تعیین سطح زبان چینی سال 1401

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare