وبلاگ

بازار کار برای یک دانش‌آموخته زبان چینی در ایران و جهان

دسته‌بندی نشده

بازار کار برای یک دانش‌آموخته زبان چینی در ایران و جهان

آیا به یادگیری زبان چینی فکر می‌‌کنید؟‌

شکی نیست که این روزها زبان چینی در سراسر جهان از محبوبیت رو به افزایشی برخوردار است. فرهنگ چین و رشد هر روزه اقتصادی، این کشور را به مقصد تجاری و تحصیلی محبوبی برای بسیاری از افراد جهان تبدیل کرده است. از آنجا که در سال‌های اخیر کشور چین به شریک تجاری بسیار مهم ایران تبدیل شده، بازار کار برای جوانان ایرانی داغ‌تر از همیشه شده است. به‌علاوه در این‌ سال‌ها فرهنگ شرق آسیا برای بسیاری از نسل جدید ایران و جهان از جاذبه زیادی برخوردار است. پس به جز دلایل اقتصادی افراد انگیزه و علاقه یادگیری زبان و فرهنگ کشورهای این منطقه را دارند. در این متن بنا داریم شما را بازار کار دانش‌آموختگان زبان چینی در ایران و جهان آشنا کنیم. می‌خواهیم بدانیم چه امکاناتی برایتان فراهم می‌شود تا بتوانید با خیال راحت دست به انتخاب بزنید.

تحصیل زبان چینی

در حال حاضر سه دانشگاه در ایران رشته زبان چینی را ارائه می‌کنند:

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه علامه طباطبایی

زبان چینی اگر سخت‌ترین زبان جهان نباشد، قطعا یکی از دشوارترین‌هاست. یاد گرفتن آن قطعا سختی‌هایی دارد اما یادتان باشد که کار نشد ندارد و با تلاش پیوسته می توانید در این زبان ماهر شوید. یاد گرفتن زبان دریچه‌ای است به یک فرهنگ جدید. هرچه به فرهنگ‌ کشوری بیشتر علاقه‌مند باشید یادگرفتن زبان آن کشور هم با سرعت بیش‌تری پیش می‌رود.

اما یادگرفتن زبان تنها وابسته به دانشگاه نیست. اگر بتوانید معلمانی ماهر و دقیق پیدا کنید و خودتان هم دست از تلاش نکشید، یاد گرفتن هر زبانی ممکن خواهد بود و ما برای همین اینجاییم. ما قصد داریم تا شما را با زبان چینی به شکلی کاربردی آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:  تفاوت های زبان چینی با انگلیسی

اهمیت زبان چینی در جهان

چین حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر جمعیت دارد. درواقع حدود یک ششم مردم جهان به زبان چینی صحبت می‌کنند. به‌علاوه چینی‌ها در سراسر دنیا زندگی می‌کنند و در برخی کشورها مانند آمریکا محله‌های مخصوص به خود را دارند. بنابراین شناخت زبان چینی در بسیاری از نقاط جهان به کارتان می‌آید.

این‌روزها چین به یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل شده است. شما در هر کشوری که زندگی کنید با دانستن زبان چینی می‌توانید به تورلیدری به عنوان یک شغل فکر کنید. افراد زیادی هر ساله به چین سفر می‌کنند و آژانس‌های مسافرتی بیش از همیشه به یک تور لیدر آشنا به زبان چینی نیاز دارند.

به علاوه با رشد هر روزه‌‌ی اقتصاد چین و بالا رفتن داد و ستد تجاری آن با بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان یافتن کار در چین آسان‌تر از همیشه شده است. کار در شرکت‌های چینی می تواند فرصت مناسبی برای کسب رزومه کاری برای دانش‌آموختگان رشته‌های گوناگون باشد.

چینی‌ها به‌طورکلی چندان به زبان انگلیسی مسلط نیستند و برای کسی که بخواهد در چین کار یا تحصیل کند دانستن زبان چینی از ضروریات است.

بازار کار دانش‌آموخته‌گان زبان چینی

بازار کار در ایران

امروزه در ایران شرکت‌های چینی تاسیس شده‌اند و یا شریک اقتصادی شرکت‌های ایرانی اند. بنابراین مهندسان و متخصصان چینی در کشورمان به کار مشغولند. یک دانش‌آموخته زبان چینی می‌تواند برای کار در این موسسات و شرکت‌ها درخواست دهد.

بازار کار در سطح جهانی

در هرجای دنیا که باشید زبان چینی به کارتان می‌آید. از آنجا که شرکت‌های چینی در اکثر کشورهای دنیا حضور دارند، به جز کارهای مانند آموزش و تور لیدری می‌توانید به کار در شرکت‌ها، موسسات و یا فروشگاه‌های چینی فکر کنید.

بیشتر بخوانید:  معرفی 3 منبع جامع برای یادگیری زبان چینی

ترجمه

ترجمه در دوسطح انجام می‌شود. ترجمه حضوری و ترجمه از متون. برای هر دوی این ترجمه‌ها باید به زبان مبدا و مقصد (فارسی و چینی) مسلط باشید. اگر با زبان انگلیسی هم آشنا باشید قدرت انتخابتان برای یافتن شغل بسیار بالاتر می‌رود. بسیاری از شرکت‌ها برای دیدار با سرمایه‌دارهای چینی نیاز به مترجم همزمانی دارند که به هر دو زبان مسلط باشد و بتواند ارتباط مفیدی میان دو سوی معامله شکل دهد.

در ترجمه متن نیز باید بتوانید از فارسی به چینی و از چینی به فارسی به شکلی سلیس و روان ترجمه کنید. ترجمه قراردادها یا متون اداری و یا ترجمه مقالات و کتاب‌ها برای دانشجویان و موسسات آموزشی از جمله انتخاب‌های دانش‌آموختگان زبان چینی است.

تدریس

معمولا افراد بعد از یاد گرفتن یک زبان و تسلط بر آن به اولین کاری که فکر می‌کنند تدریس است. برخی از افراد توانایی تدریس خوبی دارند و برخی از تدریس فراری‌اند. برای آنکه یک مدرس خود باشید اول از همه باید تسلطتان بر یک زبان را افزایش دهید. دومین نکته صبر و حوصله است. پروسه یادگیری می‌تواند زمان‌بر باشد و توانایی هر کس در یادگیری با دیگران فرق دارد. اگر به تدریس فکر می‌کنید بد نیست در دوره‌های آمادگی برای تدریس شرکت کنید یا در این باره مطالعه کنید تا بتوانید کارتان را به درست‌ترین نحو به انجام برسانید.

گردشگری

تور لیدری یکی از کارهایی است که مثل تدریس نیازمند توانایی‌های شخصیتی خاصی است. در تورلیدری باید توانایی صحبت کردن خوبی داشته باشید. با فرهنگ کشور مقصد و تا حدی با تاریخ آن آشنا باشید. مهم‌تر از همه باید صبور و با حوصله باشید. یادتان باشد که مسافران برای اوقات فراغت و لذت بردن به سفر می‌روند و وظیفه تورلیدر این است که در این تجربه همراه آنان باشد.

بیشتر بخوانید:  فهرست نام واژه‌نگار‌های پرکاربرد نویسه‌های چینی

در این یادداشت تلاش کردیم شما را بازارکار احتمالی یک دانش‌آموخته زبان چینی آشنا کنیم. قصد ما این بود که به کسانی که برای یادگرفتن زبان چینی تردید دارند یا با پرسش‌هایی روبرو هستند کمک کنیم تا با فراغ بال دست به انتخاب بزنند و از آینده کاری یادگیری زبان چینی آشنا شوند. اگر تجربه یادگیری زبان چینی یا کار در این حوزه را دارید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. اگر به یادگیری زبان چینی در خارج از دانشگاه فکر می‌کنید نیز می‌توانید روی همراهی ما حساب کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare