وبلاگ

تقویت زبان چینی با سریال های چینی: چگونه سرگرمی را تبدیل به مهارت کنیم؟

3-Lover-or-Stranger-2021
دسته‌بندی نشده

تقویت زبان چینی با سریال های چینی: چگونه سرگرمی را تبدیل به مهارت کنیم؟

در چند سال اخیر نشستن پای سریال‌های چینی و کره‌ای به سرگرمی بسیاری از ما تبدیل شده است. حتی گاهی می‌بینیم که بسیاری از جوانان و نوجوانان بعد از دیدن این سریال‌ها به زبان آن کشور علاقه‌مند شده‌اند. خبر خوب ما برای شمایی که به یادگیری زبان چینی علاقمندید این است که دیدن این سریال‌ها نه تنها وقت تلف کردن نیست که به بهبود برخی توانایی‌ها مثل توانایی‌های شنیداری، مکالمه و همچنین بیشتر شدن دایره لغاتتان کمک می‌کند. هر کسی که طرفدار سریال باشد، قاعدتا یک یا دو ژانر را از بقیه بیش‌تر دنبال می‌کند. شما ممکن است به ژانرهای تاریخی، رزمی، کمدی، عاشقانه، کاراگاهی و فانتزی علاقه داشته باشید. در نهایت هر ژانری می‌تواند به رشد دامنه لغات شما کمک کنند اما پیشنهاد ما بیشتر سریال‌هایی با تم مدرن و به روز است مثل سریال‌های عاشقانه، کمدی، کارآگاهی، پزشکی و سریال‌هایی از این دست. اگر در مراحل اولیه یادگیری زبان چینی هستید، تماشای این سریال‌ها را از دست ندهید. همان‌طور که می‌دانید با زبان‌هایی مانند چینی را برخلاف زبان‌هایی مانند انگلیسی کمتر در اطرافمان، در اینستاگرام و زندگی روزمره برخورد می‌کنیم. بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که مهارت‌های مختلف در این زبان‌ها، خصوصا مهارت مکالمه و شنیداری به اندازه گرامر و مهارت نوشتاری رشد نکند. در این یادداشت قصد داریم شما را با برخی از سریال‌های چینی که مناسب تقویت زبان چینی هستند آشنا کنیم. پس تا پایان این یادداشت با ما همراه باشید.

سریال‌های چینی مناسب برای تقویت زبان چینی

تبدیل کردن سرگرمی و تفریح به مهارت و دانش یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم. این یادداشت را برای همین آماده کرده‌ایم تا شما زبان‌آموزان بتوانید با لیستی از سریال‌های مناسب برای تقویت زبان چینی آشنا شوید. در ادامه سایت‌های ایرانی و خارجی‌ای که این سریال‌ها را برای دانلود یا تماشای آنلاین قرار داده‌اند به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. Day and Night (2017)

سریال روز و شب سریالی در ژانر جنایی است که نقش اول آن یک بازرس بسیار باهوش است که فوبیای تاریکی دارد و شخصیت و هویت‌اش در طول شب تغییر می‌کند. او پرونده‌های جنایی را به کمک برادر دوقلویش که خود یک فرد فراری است حل می‌‌کند. اکثر بازیگران لهجه پکنی دارند که لهجه رسمی در چین است.

  • Chosen (2018)
بیشتر بخوانید:  یادگیری زبان چینی را از کجا شروع کنیم؟

برگزیده سریالی است مشابه سریال آمریکایی دیگری به همین نام. این سریال در ژانر اکشن و رازآلود است و با سرگذشت یک جراح در استرالیا شروع می‌شود. داستان از این قرار است که یک روز اسلحه‌ و عکسی به خانه‌ جراح ارسال می‌شود و فرستنده‌ی ناشناس از او می‌خواهد تا فرد داخل عکس را به قتل برساند.

  • Take my brother away (2017)

اگر به ژانر کمدی و دبیرستانی علاقه دارید «برادرم رو دور کن» سریالی است که نباید از دست بدهید. این سریال داستان خواهر و برادری است که بدون پدر و مادر زندگی می‌کنند و داستان سریال حول چالش‌های زندگی نوجوانان با هم به پیش می‌رود. از آنجا که این سریال درباره زندگی روزمره نوجوانان در مدرسه است با دیدن آن می‌توانید گزاره‌های ابتدایی متنوعی در زبان چینی یاد بگیرید.

  • Ode to joy (2016)

سریال سرود شادی جذاب و سرگرم‌کننده است. این سریال داستان زندگی روزمره چندین زن مدرن چینی است است که در ساختمانی در شانگهای زندگی می‌کنند. گفتگوهای روزمره‌ای که شخصیت‌های سریال حول مسائل مختلف دارند می‌تواند به شما کمک کند تا با جملات و اصطلاحات مدرن چینی هرچه بیشتر آشنا شوید.

  • A love so beautiful (2017)

یک عشق زیبا یک درام دبیرستانی است. داستان آن حول زندگی یک گروه دوستی دبیرستانی می‌چرخد و از این جهت شبیه بسیاری از سریال‌های این ژانر است که چند دختر شاد و سرخوش عاشق پسری «جذاب» می‌شوند. این سریال همان‌طور که از اسمش پیداست سریالی آرام با محوریت زندگی و عشق چند نوجوان است که بعد از مدتی وارد زندگی بزرگسالی می‌شوند. این سریال نیز از آنجا که به موقعیت‌های مختلفی می‌پردازد می‌تواند به شما کمک کند تا به گفتگوهایی درباره موضوعات متفاوت بپردازید. همین تنوع موضوعات می‌تواند کمک مناسبی برای آزمون HSK باشد.

  • Go ahead (2020)

«برو جلو» سریالی است که به خانواده و مسائل خانوادگی می‌پردازد. سریال درباره سه فرزند یک خانواده است که هرچند با یکدیگر پیوند خونی ندارند اما رفته رفته با هم پیوندهای عاطفی می‌سازند و از فراز و نشیب‌های زندگی روزمره گذر می‌کنند. از آنجا که مکالمات این سریال حول مسائل خانوادگی و روزمره می‌گردد پر از جملات ابتدایی است که به بهبود مهارت مکالمه چینی کمک می‌کند.

  • Love till the end of summer (2017)
بیشتر بخوانید:  فهرست نام واژه‌نگار‌های پرکاربرد نویسه‌های چینی

عشق تا پایان تابستان بر اساس رمانی چینی به همین نام تهیه شده است. این سریال داستان جمعی از دوستان دوران دبیرستان است که پس از فارغ‌التحصیلی هر یک مسیر زندگی خود را به طریقی پی می‌گیرد. برخی با مشکلاتی روبرو می‌شوند و برخی با مرگ عزیزانشان، برخی عاشق می‌شوند و برخی ثروتمند. گفتگوهای روزمره درون این سریال هم فرصت مناسبی برای زبان‌آموزان است که دایره لغات خود و مهارت‌های شنیداری و مکالمه را تا حدی افزایش دهند.

  • My huckleberry friends (2017)

 سریال دوستان هاکلبری من هم جزو سریال‌های مدرن با موضوع عشق‌های دوران دبیرستان است. یوژوژو قهرمان این سریال یک نابغه ریاضی است و بخش اعظم داستان حول چالش‌های او با خانواده و معلمانش می‌گذرد. داستان عاشقانه‌ای نیز در کنار این بخش‌های دراماتیک در سریال به آرامی پیش می‌رود. زبان معاصر این سریال جذاب و خوش‌ساخت فهم مکالمات شخصیت‌ها را برای زبان‌آموزان راحت می‌کند.

  • Put your head on my shoulder (2019)

سرت را بر شانه‌ام بگذار هم یک سریال رمانتیک-کمدی است که داستان زندگی دو دانشجو و سختی‌های زندگی آنان را روایت می‌کند. از آن‌جا که برای بسیاری از زبان‌آموزان مهاجرت تحصیلی به چین یک هدف محسوب می‌شود دیدن سریال‌هایی با داستان زندگی‌های دانشجویی می‌تواند به شما کمک کند که درکی کلی نسبت به فضاهای دانشجویی چین به دست بیاورید.

  1. Empresses in the palace (2011)

«ملکه‌های قصر» نام یک سریال تاریخی چینی است که وقایع آن در زمان سلسله چینگ می‌گذرد. در سال‌های اخیر این سریال یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین برنامه‌های چینی شده بود. طراحی لباس و صحنه این سریال هم مانند بسیاری از سریال‌های تاریخی و سیاسی چینی که حول مسائل دربار می‌گذرد شگفت‌آور و هیجان‌انگیز است. نکته جالب توجه در این سریال پرداختن به موضوعات مختلفی مانند عشق، رنج، خیانت، سیاست و رقابت است که مخاطب را با خود همراه می‌کند. از آنجا که این سریال با زبان رسمی‌تر و درباره موضوعات جدی‌ و سیاسی است فهم بسیاری از جملات آن نیازمند آن است که در زبان چینی به سطحی نسبتا پیشرفته رسیده باشید. بنابراین اگر برای سطوح بالاتر آزمون HSK آماده می‌شوید شاید بد نباشد که سریال‌هایی از این دست را بیش‌تر دنبال کنید تا با لغات پیچیده‌تری آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:  بهترین روش‌ های یادگیری زبان چینی

سریال‌های چینی را از چه سایت‌هایی دانلود کنیم؟

وب‌سایت‌های ایرانی و غیرایرانی بسیاری برای دانلود سریال‌های چینی وجود دارند. اگر در گوگل نام سریال را بنویسید قطعا با ده‌ها گزینه برای مشاهده و دانلود سریال روبرو می‌شوید. در زیر با نام چند وب‌سایت خوب که معمولا اغلب سریال‌های چینی را آپلود کرده‌اند آشنا خواهید شد. بسته به اینکه زبان انگلیسی شما تا چه حد پیشرفته است، می‌توانید انتخاب کنید که سریال‌ها را با زیرنویس انگلیسی یا فارسی ببینید.

وب‌سایت‌های ایرانی (با زیرنویس فارسی)

  • دراما دی ال
  • نماشا
  • آپارات
  • تماشا
  • آی‌فیلو
  • وینا دانلود
  • کره‌فا
  • پرومومویز
  • بیاتوکره
  • کول دانلود
  • مای دراما

وب‌سایت‌های غیرایرانی (با زیرنویس انگلیسی)

در این یادداشت تلاش کردیم که از اهمیت مشاهده سریال در ارتقای سطح زبان بگوییم. برای مسلط شدن به زبان چینی نیز، مانند هر زبان دیگری، لازم است بیش از هر چیز ممارست داشته باشید و از تکرار خسته نشوید. یکی از راه‌های سرگرم‌کننده برای اینکه تکرار لغات برایتان خسته‌کننده نشود، دنبال کردن سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به آن زبان است. زبان‌آموز در این برنامه‌ها علاوه بر یادگیری لغات جدیدتر و بالا بردن مهارت‌های شنیداری و مکالمه‌اش می‌تواند با جزئیاتی در فرهنگ چین آشنا شود که شاید در کتاب‌های درسی به آنها برخورد نکرده باشد. در هر صورت اگر اهل دیدن سریال هستید این فرصت را از دست ندهید و تلاش کنید سرگرمی‌تان را به ابزاری برای بالا بردن دانش‌تان تبدیل کنید. اگر شما هم تجربه تقویت مهارت‌های زبان چینی از طریق سریال داشته‌اید، خوشحال می‌شویم در کامنت‌ها آن را با ما و دیگر زبان‌آموزان وب‌سایت در میان بگذارید.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare