وبلاگ

معرفی 5 سریال مناسب یادگیری زبان چینی

معرفی سریال چینی
آموزش رایگان بلاگ

معرفی 5 سریال مناسب یادگیری زبان چینی

یکی از راه‌های بسیار تاثیرگذار و مفید برای تقویت زبان چینی دیدن سریال و فیلم‌های سینمایی به زبان چینی است. با دیدن این سریال‌ها هم می‌توانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید و هم لحن و تلفظ صحیح کلمات مختلف را یاد بگیرید. نکته مثبت درباره فیلم دیدن این است که هم به تقویت زبان شما کمک می‌کند و هم یک روش یادگیری مفرح است. حتما موقع تماشای فیلم‌ها و سریال‌های چینی یک کاغذ و خودکار کنار خود داشته باشید و اصطلاحات و کلمات جدید را یادداشت کنید. می‌توانید یک بار فیلم را با زیرنویس و بار دیگر بدون زیرنویس تماشا کنید تا هم موضوع را درک کنید و هم زبان خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره جهت یادگیری زبان چینی با ما در تماس باشید.

1. ژانر عاشقانه، کمدی، جوانان: من فقط تو را دوست دارم

این سریال که در اینترنت بیشتر با نام Le Coup de Foudre  پیدا می‌شد و در ایران با نام عشق در نگاه اول هم شناخته می‌شود، بر اساس رمانی با نام این دنیا را دوست ندارم، من فقط تو را دوست دارم نوشته کیائو یی ساخته شده است. اگر طرفدار سریال‌های عاشقانه و کمدی هستید احتمالا از دیدن این سریال 35 قسمتی خوشتان خواهد آمد.

این سریال به کارگردانی Wang Zhi ساخته شده است و داستان عشق دو نوجوان در مدرسه را نشان می‌دهد. یکی از آن دو دختر تنبل کلاس است و دیگری شاگرد اول مدرسه. طی اتفاقاتی چند سال جدایی بین آن دو می‌افتد و حالا باید سوتفاهم‌های گذشته را با هم حل کنند. این مجموعه در 13 ساعت ابتدای اولین نمایش خود حدود 100 میلیون بازدید داشته و به خاطر داستان دل‌انگیز و پیام نشاط‌آورش درباره جوانی مورد ستایش قرار گرفته است.

اگر از دیدن سریال‌هایی در ژانر کمدی عاشقانه لذت می‌برید، ممکن است دیدن سریال «برو برو ماهی مرکب» نیز برای شما جالب باشد. این سریال داستان عاشقانه بین یک دختر بسیار باهوش و یک بازیکن حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری را نشان می‌دهد. این سریال توانسته بیننده‌های پروپاقرصی در سراسر جهان بدست آورد و نظر منتقدان بسیاری را هم جلب کرده است. فصل دوم این سریال نیز به‌تازگی ساخته شده و توانسته موفقیت فصل اول را تکرار کند.

بیشتر بخوانید:  اطلاعیه برگزاری آزمون تعیین سطح زبان چینی سال 1401

2. ژانر عاشقانه، ماجراجویی: عاشق یا غریبه

این روزها سریال‌های چینی عاشقانه بیش از هر زمانی طرفدار پیدا کرده‌اند. بنابراین سریال‌های بسیاری در ژانر عاشقانه پیدا می‌کنید که بیشتر آنها مخاطبان جوان و نوجوان را جلب می‌کنند و بیشتر اوقات کمی کمدی در دل خود دارند. در این بین سریال عاشق یا غریبه، ماجراجویانه و کمی دلهره‌آور است.

این سریال 29 قسمتی زندگی یک زن جوان را روایت می‌کند که ویولونیست بسیار موفقی است، قرار است با یک کارآفرین ثروتمند ازدواج کند و خود را برای درخشیدن بر روی یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های موسیقی کلاسیک آماده می‌کند. اما یک تصادف رانندگی زندگی او را متحول می‌کند. او فراموشی گرفته و زن دیگری که شباهت بسیاری با او دارد سعی می‌کند خودش را به جای او جا بزند. دیدن این سریال هم جالب است و هم به یادگیری زبان چینی کمک می‌کند.

3. ژانر پزشکی: از بازمانده تا شفادهنده

سریال از بازمانده تا شفا دهنده یکی از سریال‌های مشهور چینی در ژانر پزشکی و عاشقانه است. این سریال داستان یک روان‌پزشک و یک روان‌شناس را روایت می‌کند که در دانشگاه با هم دوست بودند اما به دلایلی از هم جدا شده‌اند. حالا بعد از گذشت هشت سال بار دیگر در بیمارستان با یکدیگر همکار می‌شوند. در این سریال می‌توانید داستان زندگی شخصی این دو پزشک را در کنار داستان بیمارانی که به آنها مراجعه می‌کنند تماشا کنید. این سریال در IMDb از سمت بینندگان امتیاز نسبتا خوب 6/7 را بدست آورده است.

یکی دیگر از سریال‌های پزشکی و عاشقانه که به‌تازگی و در سال 2021 منتشر شده است، تو قهرمان من هستی نام دارد. این سریال ماجرای دختری به نام می کا را روایت می‌کند که به‌عنوان رزیدنت در یک بیمارستان مشغول به کار می‌شود. وقتی این فرصت پیش می‌آید که می کا در یک کار داوطلبانه در یک آموزش اضطراری مشترک بین بیمارستان و تیم سوات شرکت کند، جای تردید وجود ندارد که زندگی او دستخوش تغییر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  انواع غذاهای سنتی چین

4. ژانر درام خانوادگی: همه‌چیز خوب است

سریال همه‌چیز خوب است یک درام خانوادگی 46 قسمتی است. این سریال ماجرای خانواده سو را روایت می‌کند که یک خانواده معمولی با سه فرزند است. مرگ مادر خانواده چالش‌های تازه‌ای را برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند. پدر خانواده شروع به دخالت در زندگی فرزندانش می‌کند و از آنها خواسته‌های نامعقولی دارد. سوال اینجاست؛ چه کسی باید از پدر نگهداری کند؟

این سریال در سال 2019 بر اساس یک رمان چینی ساخته شده است و از آنجا که به مسائلی مانند تبعیض بین دخترها و پسرها در خانواده‌های سنتی چینی و اختلاف بین نسل‌ها پرداخته مورد توجه و تحسین زیادی قرار گرفته است.

اگر تازه در ابتدای مسیر یادگیری زبان چینی هستید می‌توانید در کنار تماشای سریال‌های پرطرفدار چینی از دوره‌های آموزشی لرنینگ چاینیز استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و از خانه خود زبان چینی بیاموزید.

5. ژانر تاریخی: طولانی‌ترین روز در چانگ‌آن

شاید دیدن سریال‌های تاریخی برای یادگیری زبان چینی چندان هم مفید نباشد. زیرا ممکن است در چنین سریال‌هایی از لغات قدیمی و منسوخ استفاده شود. به همین دلیل دیدن سریال‌هایی که اصطلاحات روزمره بیشتری استفاده می‌کنند، بیشتر توصیه می‌شود. اما ژانر تاریخی هم یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سریال‌های چینی است. بنابراین دیدن سریال‌های چینی تاریخی هم جذاب خواهد بود.

سریال طولانی‌ترین روز در چانگ‌آن در کشورهای زیادی مانند مالزی، سنگاپور، ویتنام و آمریکای شمالی پخش شده و طرفداران بسیاری داشته است. این سریال در دوران سلسله تانگ یعنی 907 تا 607 قبل از میلاد رخ می‌دهد. حوادث این سریال 48 قسمتی در 24 ساعت اتفاق می‌افتد. زمانی که یک کارآگاه و رئیس گروه ضد تروریسم با هم همکاری می‌کنند تا جلوی یک حمله تروریستی در آستانه جشن فانوس را بگیرند.

بیشتر بخوانید:  یادگیری زبان چینی سخت است؟

اگر این سریال را قبلا دیده‌اید و به دنبال یک سریال جدیدتر می‌گردید، می‌توانید سریال تصنیف طولانی را ببینید. این سریال تاریخی و اکشن ماجرای دختری را نشان می‌دهد که بعد از قتل خانواده‌اش، برای انتقام راهی استان شو می‌شود.  

عرفی

منابع دیگر برای یادگیری زبان چینی

اگر دیدن سریال را راه جذابی برای یادگیری و تقویت زبان چینی می‌دانید، بد نیست به فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی و نمایش‌های واقعی(reality show) هم فکر کنید. تلویزیون‌های چین تعداد زیادی برنامه متنوع دارند که این روزها در بین مردم سراسر جهان طرفدار پیدا کرده و در یوتیوب و سایت‌های مختلف با زیرنویس فارسی یا انگلیسی پیدا می‌شود. در این میان می‌توان به برنامه استعدادیابی بت‌ساز(idol producer) و برنامه آپارتمان آی(iApartment) اشاره کرد که طرفدارهای بسیاری بین جوان‌ها دارند.

همچنین اگر زبان چینی را تا حد نسبتا خوبی بلد هستید و فقط می‌خواهید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید بد نیست گوشه‌چشمی هم به برنامه‌های رادیویی و پادکست‌های چینی داشته باشید. در کل در یادگیری زبان چینی فعال باشید. برنامه‌ها، سریال‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های چینی را ببینید و نکاتی را که یاد می‌گیرید در یک دفترچه کوچک یادداشت کنید تا بعدا تکرارشان کنید. شما کدام یک از سریال‌های بالا را دیده‌اید؟ دیدن چه سریال دیگری را به دانش‌آموزان زبان چینی و دوست‌داران فیلم و سریال توصیه می‌کنید؟

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare