وبلاگ

باورهای غلط درباره یادگیری زبان چینی

باور های غلط درباره یادگیری زبان چینی
بلاگ

باورهای غلط درباره یادگیری زبان چینی

کسانی که با زبان چینی آشنا نیستند تصورات بسیاری درباره این زبان دارند. مثلا بسیاری از مردم گمان می‌کنند چینی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیاست و به همین دلیل اصلا به سراغ این زبان نمی‌روند. آنها گمان می‌کنند برای این که بتوانند به زبان چینی صحبت کنند به سال‌ها تمرین احتیاج دارند و حتما باید هزاران نویسه چینی را یاد بگیرند تا بتوانند به این زبان مسلط شوند. بسیاری از تصورات و باورهای عمومی درباره زبان چینی چندان صحیح نیستند. برای کسانی که قصد دارند چینی یاد بگیرند بد نیست ابتدا با باورهای غلط درباره یادگیری چینی آشنا شوند تا راحت‌تر برای این کار برنامه‌ریزی کنند.

چینی سخت‌ترین زبان دنیاست!

زبان چینی خیلی سخت است

قبل از هر چیز باید بگوییم، اصلا اینطور نیست. زبان چینی با زبان فارسی یا انگلیسی تفاوت دارد و این تفاوت ممکن است باعث شود بسیاری از افراد زبان چینی را سخت بدانند. زبان فارسی و بسیاری از زبان‌های اروپایی مانند انگلیسی و فرانسوی جزو زبان‌های هندواروپایی هستند. به همین دلیل در ساختار شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. اما زبان چینی جزو زبان‌های چینی-تبتی یا ترا-هیمالیا است، به همین دلیل تفاوت‌های اساسی با زبان فارسی یا انگلیسی دارد؛ هر تفاوتی لزوما به معنای سخت‌تر بودن نیست.

بسیاری از زبان‌آموزان زمانی که یادگیری زبان چینی را آغاز می‌کنند متوجه می‌شوند این کار از آن چیزی که تصور می‌کردند ساده‌تر است. به‌علاوه تعداد علاقه‌مندان به زبان چینی در سراسر دنیا در حال افزایش است. برای مثال از سال 2013 تا سال 2015 تعداد برنامه‌های آموزش زبان چینی در ایالات متحده آمریکا 100 درصد افزایش داشته است. افزایش همه ساله تعداد علاقه‌مندان به زبان چینی دلیل دیگری است که نشان می‌دهد، زبان چینی سخت‌ترین زبان دنیا نیست.

البته اگر بخواهید مانند یک چینی به این زبان صحبت کنید احتیاج به سال‌ها تمرین و تجربه دارید اما یادگیری زبان چینی در حد متوسط در زمان کوتاه‌تری دسترس‌پذیر است. هرچند در مورد زبان‌های دیگر هم رسیدن به تسلط کامل به زمان زیادی احتیاج دارد. به‌علاوه به گفته زبان‌آموزانی که چند سال تجربه یادگیری چینی را دارند، برای آموزش چینی اولین قدم، سخت‌ترین قدم است. به محض آنکه تفاوت‌های چینی را با فارسی یاد بگیرید کارتان تا حد زیادی راحت می‌شود.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با تاریخچه جاده ابریشم

زبان چینی دستور زبان ندارد!

زبان چینی دستور زبان ندارد

یکی دیگر از باورهای غلط در مورد یادگیری زبان چینی این است که چینی دستور زبان ندارد. البته که اینطور نیست. زبان چینی هم قوائد خاص خودش را دارد. علت این باور غلط این است که بسیاری از قوائد دستوری که در زبان‌های دیگر مانند فارسی یا اسپانیایی وجود دارد در زبان چینی وجود ندارد. برای مثال صرف فعل، شکل جمع اسم‌ها، زمان و جنسیت از جمله مواردی هستند که در زبان چینی وجود ندارند. با همین جمله ممکن است فکر کنید که چینی گرامر ندارد.

اما بهتر است عجله نکنید. هرچه در زبان چینی عمیق‌تر شوید و جزئیات بیشتری را مطالعه کنید سروکله دستور زبان‌های بیشتر و پیچیده‌تری پیدا می‌شود. حتی گاهی اوقات ممکن است با چالش‌های جدی در این زمینه روبه‌رو شوید. اما بله در ابتدای راه تعداد قوائد دستوری در زبان چینی خیلی زیاد نیست.

برای یادگیری چینی باید هزاران نویسه چینی را حفظ کنید!

تعداد نویسه ها خیلی زیاد است

بله زبان چینی مانند فارسی حروف الفبا ندارد و در عوض هزاران نویسه دارد که برای نوشتن استفاده می‌شوند و هانزی نام دارند. هرچه تعداد نویسه‌هایی که بلدید بیشتر باشد تسلط شما بر زبان چینی بیشتر خواهد بود. بنابراین یادگیری نویسه‌ها عضو جدایی‌ناپذیر آموزش چینی است. اما عجله نکنید. اول آنکه لازم نیست تمام نویسه‌های موجود را یاد بگیرید تا بتوانید به خوبی بنویسید و بخوانید. زیرا اگر تنها 300 نویسه را یاد بگیرید بیشتر زبان روزمره چینی را یاد گرفته‌اید.

دوم آنکه یادگیری نویسه‌ها یا کاراکترهای چینی فرآیندی تدریجی است که در طول زمان انجام می‌شود و لازم نیست همه آنها را یکجا بیاموزید. سوم آنکه در ابتدای راه می‌توانید از شیوه نوشتاری پین‌یین استفاده کنید. پین‌یین یک روش نوشتن چینی ماندارین با حروف لاتین است که برای آموزش چینی به کار می‌رود و کار زبان‌آموزان را بسیار ساده‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:  لغت روز

هرگز نمی‌توان مانند یک بومی آواهای چینی را ادا کرد!

آیا می توان مثل یک بومی زبان چینی را صحبت کرد؟

این مورد یکی از جالب‌ترین باورهای غلط درباره یادگیری زبان چینی است. زبان چینی بسیار آهنگین است. در ابتدای کار آواهای چینی برای ما غریبند و تلفظ آنها دشوار به نظر می‌رسد. اما با تمرین و تکرار بسیار و انتخاب شیوه آموزشی صحیح و مناسب می‌توانیم امیدوار باشیم که به لهجه مناسب دست پیدا کنیم.

برخلاف تصور بسیاری از مردم که گمان می‌کنند هر نویسه تلفظ مخصوص خودش را دارد، تعداد آواهای چینی محدود است. بنابراین یادگیری آنها با تمرین ممکن است. اگر می‌خواهید زبان چینی را از ابتدا و با روشی اصولی یاد بگیرید، می‌توانید سری به دوره‌های آموزشی لرنینگ چاینیز بزنید.

چینی را حتما باید در چین یاد بگیرید!

آیا باید زبان چینی را در چین یاد گرفت؟

در گذشته دوره‌های آموزشی زبان چینی خارج از کشور چین بسیار محدود بودند. اما امروزه به واسطه دوره‌های آنلاین متعدد، شبکه‌های اجتماعی متنوع و معلم‌های حرفه‌ای یاد گرفتن چینی در کشورهای دیگر مانند ایران بسیار ساده‌تر شده است. می‌توانید از یک معلم حرفه‌ای کمک بگیرید یا در اسکایپ یا شبکه‌های اجتماعی دیگر با افراد چینی ارتباط برقرار کنید.

البته که سفر به چین و یادگیری این زبان در کشور مبدا آن بسیار مفید و کارآمد خواهد بود اما افراد بسیاری در سراسر دنیا هستند که چینی را در کشورهای دیگر یاد گرفته‌اند. نکته مهم برای یادگیری هر زبانی این است که خودتان را تا جای ممکن در آن زبان غرق کنید. می‌توانید این کار را با گوش کردن به پادکست‌ها و رادیوهای چینی، دیدن فیلم و سریال یا گوش کردن به موسیقی چینی انجام دهید. اگر به دیدن سریال علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی 5 سریال مناسب یادگیری زبان چینی را از دست ندهید.

فقط در زمان کودکی می‌توان چینی یاد گرفت!

فقط در زمان کودکی می توان چینی یاد گرفت؟

بچه‌ها معمولا ذهن انعطاف‌پذیرتری دارند. اما اشتباه نکنید این به این معنی نیست که بزرگ‌ترها نمی‌توانند زبان یاد بگیرند. حتی برخی تحقیقات نشان می‌دهد بزرگسالان در یادگیری زبان موفق‌تر عمل می‌کنند. انتخاب شیوه مناسب یادگیری در کنار داشتن تمرین کافی و مناسب به شما کمک می‌کند تا بتوانید زبان چینی را در هر سنی آموزش ببینید. تنها کافیست روش آموزشی مناسب خودتان را پیدا کنید و اعتماد به نفس کافی برای یادگیری زبان داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  هرآنچه باید درباره آزمون مهارت زبان چینی استاندارد یا HSK بدانید

یادگیری چینی به زحمتش نمی‌ارزد!

یادگیری زبان چینی به زحمتش نمی ارزد؟

برخی از مردم گمان می‌کنند که یادگیری زبان چینی به سختی‌اش نمی‌ارزد. با توجه به محبوبیت بسیاری که زبان چینی در سال‌های اخیر در کشورهای مختلف پیدا کرده برخی بر این باور هستند که این موضوع ممکن است حتی ارزش یادگیری زبان چینی را کمتر کند. هر ساله تعداد زیادی چینی زبان وارد دنیای صنعت و تجارت می‌شوند که بیشتر آنها زبان انگلیسی را به‌خوبی می‌دانند. پس آیا واقعا لازم است که دیگران برای تجارت با چین زبان این کشور را بدانند؟ آیا بهتر نیست تمام سرمایه خود را بر روی تقویت زبان انگلیسی بگذاریم؟

خوب حقیقت این است که دانستن زبان انگلیسی بسیار کارآمد و مفید است اما دانستن زبان دیگری مانند چینی که یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا با آن صحبت می‌کنند، می‌تواند یک مزیت رقابتی آشکار باشد. اگر دانش زبان چینی را با علوم دیگری مانند طراحی یا برنامه‌نویسی همراه کنید به احتمال زیاد از بسیاری از رقبای خود پیشی خواهید گرفت. به‌علاوه افزایش تعداد علاقه‌مندان به زبان چینی می‌تواند موقعیت‌های شغلی جدیدی به‌عنوان معلم یا مترجم زبان چینی ایجاد کند.

در نهایت باورهای نادرست زیادی درباره یادگیری زبان چینی وجود دارد که بیشتر براساس نظرات یا تجربیات شخصی اتفاق می‌افتد. بهترین راه‌حل برای فهمیدن اینکه زبان چینی واقعا چقدر سخت است یا چه ویژگی‌هایی دارد این است که آن را امتحان کنید. دل به دریا بزنید و کمی وقت برای یاد گرفتن زبان چینی کنار بگذارید تا هم یک زبان تازه یاد بگیرید و هم باورهای غلط درباره زبان چینی از ذهن شما پاک شوند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare