وبلاگ

چرا لازم است کودکم زبان چینی بیاموزد؟

چرا به کودکم زبان چینی یاد بدهم؟
آموزش کودکان بلاگ

چرا لازم است کودکم زبان چینی بیاموزد؟

این روزها کشور چین نقش بسیار پررنگی در اقتصاد جهانی بازی می‌کند. همین موضوع تاجران و اهل صنعت را قانع کرده تا زبان چینی یاد بگیرند. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده نقش چین در اقتصاد و سیاست گسترده‌تر خواهد شد. بسیاری از کشورهای غربی ضرورت یادگیری زبان چینی را درک کرده و آموزش چینی را در مدارس خود آغاز کرده‌اند؛ برای مثال در ژانویه سال 2010 اد بالز، وزیر امور کودکان بریتانیا، در گفتگو با بی بی سی گفته است که تمامی کودکان در بریتانیا باید از فرصت یادگیری یک زبان رایج خارجی مانند ماندارین برخوردار باشند. بنابراین یادگیری زبان چینی می‌تواند نقش موثری در آینده کودکان ما داشته باشد. اما این تنها دلیل برای یادگیری زبان چینی نیست.

یادگیری چینی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که یادگیری زبان چینی کار بسیار سخت و ملال‌آوری است. اما اگر زبان چینی را اصولی یاد بگیرید آنقدر که فکر می‌کنید سخت نیست. شاید برای کودکان راحت‌تر هم باشد. زیرا بچه‌ها می‌توانند به کمک بازی و سرگرمی زبان را به‌صورت طبیعی‌تر و لذت‌بخش‌تر یاد بگیرند.

استفاده از انواع کاردستی یا نرم‌افزارهای آموزش زبان بر پایه بازی یادگیری زبان چینی را برای کودکان لذت‌بخش‌تر می‌کند. به این ترتیب فرزند شما هم یک چیز تازه یاد می‌گیرد که او را از بسیاری از رقبای سرسختی که خواهد داشت جلو می‌اندازد و هم بازی و تفریح را کنار نگذاشته و از یادگیری لذت می‌برد.

آموزش چینی برای مغز مفید است

کودکانی که دو یا چندزبانه هستند در خواندن و نوشتن مهارت بیشتری نسبت به سایر همسالان خود پیدا می‌کنند. آنها همچنین توانایی بسیار خوبی در دریافت سریع اطلاعات مهم و تشخیص حقایق درست از مطالب نادرست دارند. یادگیری زبان دوم همچنین در توانایی‌های اجتماعی و قدرت تحلیل کودکان تاثیر مثبت می‌گذارد. در نتیجه عملکرد کودکان دو زبانه در مدرسه و جامعه بهبود پیدا می‌کند. به‌علاوه کودکان در آموزش زبان سریع‌تر از بزرگ‌ترها هستند و می‌توانند به‌سرعت در این زمینه پیشرفت کنند.

بیشتر بخوانید:  انواع غذاهای سنتی چین

اگر به دنبال دوره‌های آموزشی آنلاین برای زبان چینی هستید و می‌خواهید زبان چینی را در خانه یاد بگیرید می‌توانید از دورههای آموزشی لرنینگ چاینیز استفاده کنید. در این دوره‌ها می‌توانید چینی را از پایه و با روشی اصولی آموزش ببینید.

دانستن چینی به موفقیت بیشتر در مدرسه کمک می‌کند

یادگیری زبان چینی چالش‌برانگیز است و تسلط بر آن احتیاج به صرف زمان و تمرین دارد. وقتی دانش‌آموزی چنین چالشی را می‌پذیرد، آمادگی بسیار خوبی برای یادگیری مطالب دیگر پیدا می‌کند. به همین دلیل دانش‌آموزی که به زبان چینی مسلط است، معمولا در یادگیری درس‌های دیگر نیز موفق عمل می‌کند. بسیاری از کودکانی که چند زبانه هستند معمولاً در دروسی مانند ریاضیات و انگلیسی نمره‌های بالاتری می‌گیرند. مطالعات همچنین نشان می‌دهند که هرچه یک کودک به مدت طولانی‌تری یک زبان را مطالعه کرده باشد، نمره‌های بهتری خواهد گرفت.

به‌علاوه دانستن زبان چینی باعث می‌شود فرزند شما در میان دانش‌آموزان دیگر برجسته و متفاوت باشد. همه دانش‌آموزان در مدارس ایران، زبان انگلیسی و عربی را تاحدی آموزش می‌بینند و موسسات بسیاری خارج از مدارس به آموزش زبان انگلیسی در کودکان کمک می‌کنند. این نکته بسیار مثبتی است اما در این بین دانش‌آموزی که به زبان چینی مسلط باشد به‌ندرت پیدا می‌شود. در نتیجه یادگیری زبان چینی راهی عالی برای متمایز کردن فرزند شما نسبت به همکلاسی‌های دیگر او است.

یادگیری چینی می‌تواند مقدمه‌ای برای شهروند جهانی شدن باشد.

کشور چین تمدنی بسیار کهن و فرهنگی بسیار غنی دارد. این کشور با وسعتی کم‌نظیر و میلیون‌ها نفر جمعیت، ناشناخته‌های بسیاری دارد که با یادگیری زبان چینی تا حد بسیاری برای ما روشن می‌شود. کودکان می‌توانند با یادگیری زبان چینی کم‌کم با فرهنگ این کشور و تاریخ آن آشنا شوند. خواندن رمان‌ها، داستان‌های کوتاه و شعرهای چینی در کنار شنیدن موسیقی سنتی و مدرن این کشور و دنبال کردن فیلم‌ها و سریال‌های چینی به کشف فرهنگ و هنر این تمدن باشکوه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با تاریخچه جاده ابریشم

آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر ذهن کودکان را باز می‌کند و باعث می‌شود از تعصبات نژادی نجات پیدا کنند و نسبت به فرهنگ‌های دیگر آگاه باشند. این دیدگاه و فکر باز می‌تواند در آینده از کودک ما یک شهروند جهانی بسازد. کسی که با فرهنگ و تاریخ کشورهای دیگر آشنا است و به آنها احترام می‌گذارد.

دانستن چینی موقعیت‌های کاری و دانشگاهی بیشتری را فراهم می‌کند.

در حال حاضر کشور چین از همکاری‌ها و موقعیت‌های جدید اقتصادی استقبال می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها با کشور چین مبادلات تجاری انجام می‌دهند و قصد گسترده‌تر کردن این مبادلات را دارند. این شرکت‌ها به افرادی که به زبان چینی مسلط باشند احتیاج دارند. حتی کارآفرینان و تجار موفق برای رسیدن به موقعیت‌های مناسب به یادگیری زبان چینی احتیاج دارند.

همچنین برای دانش‌آموزانی که به زبان چینی تسلط داشته باشند شانس بسیار بیشتری برای تحصیل در کشور چین وجود دارد. با توجه به رشد همه‌جانبه این کشور تحصیل در چین می‌تواند یکی از موقعیت‌های مناسب باشد که در آینده در پیش‌روی فرزند شما قرار خواهد گرفت.

امروزه یاد گرفتن چینی آسان‌تر شده است

در گذشته اگر می‌خواستید زبان چینی یاد بگیرید، باید دردسرهای بسیاری را تحمل می‌کردید. ممکن بود در شهر شما حتی یک معلم زبان چینی پیدا نشود. اما امروز تعداد کلاس‌های زبان چینی در ایران بیشتر شده است. حتی اگر در شهر شما کلاس چینی وجود نداشته باشد، اینترنت و اپلیکیشن‌های موبایل دنیایی از اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند. معلم‌های زبان چینی ماهری وجود دارند که می‌توانند در کلاس‌های آنلاین به شما آموزش دهند. همچنین با سر زدن به یوتیوب و یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت می‌توانید منابع آموزشی رایگانی هم پیدا کنید که به شما کمک می‌کنند. برای پرسیدن سوال درباره دوره‌های آموزشی و کلاس‌های خصوصی لرنینگ چاینیز می‌توانید به آدرس ایمیل learningchinese.ir@gmail.com پیام دهید.

بیشتر بخوانید:  داستان ساختمان سفارت ایران در پکن

نکاتی برای آموزش زبان چینی به کودکان

روش‌های بسیاری برای آموزش به کودکان وجود دارد. برخی کلاس‌های عمومی را ترجیح می‌دهند و برخی از مردم دوست دارند در کلاس‌های خصوصی چینی یاد بگیرند. ما قبلا در مطلبی با عنوان یادگیری زبان چینی در آموزشگاه بهتر است یا با معلم خصوصی این دو نوع آموزش را با یکدیگر مقایسه کرده و از مزایا و معایب هریک صحبت کرده‌ایم. عده‌ای هم دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین را برای کودکان خود انتخاب می‌کنند. تماشای کارتون و ویدیوهای آموزشی کودکانه هم یک راه حل دیگر برای آموزش زبان چینی به کودکان است. هرکدام از این روش‌ها را که انتخاب کردید بد نیست برای تاثیرگذاری بیشتر موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • تلفظ صحیح کلمات در زبان چینی یک نکته بسیار کلیدی است. برای یادگیری بهتر تلفظ کلمات هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است. در نتیجه شروع زبان چینی قبل از 12 سالگی نتیجه بهتری دارد.
  • بچه‌ها معمولا به تصاویر و صداهای سرگرم‌کننده توجه بیشتری نشان می‌دهند. در نتیجه استفاده از کارتون و ویدیوهای جذاب برای آموزش کودکان بسیار مفید خواهد بود.
  • با هم چینی یاد بگیرید. می‌توانید خودتان هم همزمان با فرزندتان چینی یاد بگیرید. به این ترتیب فرزند شما به تمرین بیشتر تشویق می‌شود و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند. این کار ممکن است برای خود شما هم مفید باشد و حتی روابط بین شما و فرزندتان را هم تقویت کند.
  • ●      به کودکان خود فشار زیادی وارد نکنید. درست است که دانستن زبان چینی می‌تواند در آینده تحصیلی، شغلی و اجتماعی فرزندان ما تاثیر بسیار مثبتی بگذارد ولی فشار و اجبار زیاد ممکن است باعث دلزدگی کودکان از آموزش زبان شود. بهتر است آموزش را همراه با بازی و متناسب با توانایی‌های فرزند خود ادامه دهیم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare