وبلاگ

هرآنچه باید درباره آزمون مهارت زبان چینی استاندارد یا HSK بدانید (قسمت دوم)

مجموعه کتاب راه موفقیت
بلاگ

هرآنچه باید درباره آزمون مهارت زبان چینی استاندارد یا HSK بدانید (قسمت دوم)

در قسمت قبل با اطلاعات اولیه و مهم درباره آزمون hsk آشنا شدیم. در این قسمت ادامه این مطلب را برای شما آماده کرده ایم.

آزمون آنلاین بهتر است یا کاغذی؟

این موضوع کاملا به نظر شخصی شما بستگی دارد. در آزمون آنلاین شما این امکان را دارید که در عوض نوشتن کتبی نویسه‌ها آنها را به‌صورت پین‌یین تایپ کنید و سپس نویسه یا کاراکتر مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این صورت ممکن است خطای شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند. اما توجه داشته باشید اینترنت پرسرعت و باکیفیت و سخت‌افزارهای مناسب از ضروریات آزمون آنلاین هستند. پس اگر نگران قطعی اینترنت هستید یا اساسا تجربه خوبی از کارکردن با ابزارهای دیجیتال ندارید، ممکن است آزمون کاغذی را ترجیح بدهید.

جزئیات بیشتر و منابع آزمون HSK

مدت زمان آزمون بسته به سطح شما از 40 دقیقه تا بیشتر از 140 دقیقه طول می‌کشد. در قسمت شنیدار ممکن است با سوال‌های چند گزینه‌ای روبه‌رو شوید یا اینکه از بین تصاویر گزینه صحیح را انتخاب کنید. در سطوح مقدماتی سوال‌ها دو بار پخش می‌شوند اما در سطوح بالاتر هر سوال تنها یک بار پخش می‌شود.

بخش نوشتاری آزمون در سطوح پایین‌تر شامل سوالات جمله‌سازی می‌شود اما در سطوح پیشرفته‌تر سوالات این بخش شامل نوشتن مقالات کوتاه می‌شود. در سوالات خواندن هم باید بتواند متون چینی را بخوانید، جاهای خالی را با عبارات مناسب پر کنید و یا به سوالات چهارگزینه‌ای پاسخ دهید.

برای هرکدام از سطوح آزمون منابع مشخصی با نام HSK وجود دارد که شامل کتاب آموزشی، کتاب کار، فایل‌های صوتی و آزمون‌های آزمایشی می‌شود. همچنین کتاب‌های هم برای راهنمایی به اساتید زبان چینی وجود دارد. می‌توانید این کتاب‌ها را به‌صورت آنلاین از سایت‌های اینترنتی و یا به‌صورت حضوری از فروشگاه‌های معتبر دریافت کنید. 

بیشتر بخوانید:  یادگیری زبان چینی از طریق اینستاگرام ممکن است؟

دریافت نتایج آزمون

حدود سه هفته بعد از امتحان می‌توانید نتایج آزمون را با وارد کردن نام، نام خانوادگی و شماره کارت ورود خود در همان سایتی که ثبت نام کردید ببینید. احتمالا شما به نسخه کاغذی مدرک خود هم نیاز پیدا خواهید کرد. می‌توانید در سایت آزمون به بخش گزارش اضافی نمره مراجعه کرده و درخواست کنید تا مدرک فیزیکی به آدرس شما پست شود. در نظر داشته باشید اگر در آزمون آنلاین خانگی شرکت کردید، می‌توانید مدرک خود را از سایت دانلود کرده و آن را چاپ کنید.

سوالات متداول

  1. چه مدت طول می‌کشد تا به سطح مناسبی از زبان چینی برسیم؟ این موضوع به نیاز و اهداف شما برمی‌گردد. شما می‌توانید در طول چند ماه برای شرکت در سطوح ابتدایی آزمون آماده شوید اما اگر می‌خواهید زبان چینی را به صورت حرفه‌ای بیاموزید به ماه‌ها آموزش پیوسته و تمرین فراوان نیاز دارید. آموزش زبان پدیده‌ای پله‌ای و تدریجی است پس نیاز به هدف‌گذاری، صرف زمان و پشتکار دارد. اما به طور کل می‌توانید در حدود یک سال به سطح قابل قبولی از زبان برسید.
  2. آیا آزمون HSK در ایران برگزار می‌شود؟ بله این آزمون توسط موسسه کنفوسیوس دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
  3. هزینه ثبت نام در آزمون چقدر است؟ هزینه شرکت در آزمون با توجه به سطحی که در آن شرکت می‌کنید بین 210 تا 550 یوان متغیر است.
  4. آزمون HSK چه سطوحی دارد؟ اولین سطوح آزمون HSK1 و HSK3 هستند. پس از آن به ترتیب سطوح HSK4، HSK5 و HSK6 قرار می‌گیرند. در آزمون جدید سه سطح دیگر به آزمون اضافه خواهد شد که بسیار پیشرفته هستند. سطوح جدید احتمالا از ماه مارس سال 2022 در دسترس علاقه‌مندان خواهند بود. 
بیشتر بخوانید:  شهرهای مهم چین را بشناسیم

کلام آخر

اگر قصد دارید زبان چینی را به صورت اصولی و صحیح یاد بگیرید و برای شرکت در آزمون HSK آماده شوید می‌توانید از دوره‌های آموزشی لرنینگ چاینیز استفاده کنید و سطح زبان چینی خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های بیشتری دریافت کنید. تجربه شما از یادگیری زبان چینی و شرکت در آزمون HSK چطور بوده‌است؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare