وبلاگ

یادگیری زبان چینی از طریق اینستاگرام ممکن است؟

Instagram-carousel_1080x1080
بلاگ

یادگیری زبان چینی از طریق اینستاگرام ممکن است؟

بیشتر ما مقدار زیادی از وقت آزاد خود را در صفحات اجتماعی می‍گذرانیم. ممکن است با دوستان خود چت کنیم، عکس‌های آنها را ببینیم یا مطالب سرگرم‌کننده را دنبال کنیم. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. اساس اینستاگرام بیشتر بر پایه سرگرمی است و برای گذراندن اوقات فراغت تنظیم شده است. اما در این بین صفحات آموزشی بسیاری هم وجود دارند که چیزاهای مختلف از جمله زبان چینی را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند. سوال اینجاست؛ آیا می‌توانیم از اینستاگرام برای یادگیری زبان چینی استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از اینستاگرام برای یادگیری زبان

اگر از اینستاگرام استفاده کنید به احتمال زیاد هر روز حداقل یک بار پست‌های تازه را می‌بینید. ممکن است از نیم ساعت تا چند ساعت از وقت روزانه خود را صرف گشت و گذار در اینستاگرام کنید. خب شاید در این بین بتوانید کمی چینی یاد بگیرید. صفحات آموزشی بسیاری وجود دارند که می‌توانید با کمی گشتن در بین هشتگ‌ها آنها را پیدا کنید و بهترینشان را انتخاب کنید. این کار می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد.

آموزش‌ها در اینستاگرام رایگان هستند

در حال حاضر به جز اینترنتی که مصرف می‌کنید مبلغی برای دیدن پست‌های آموزشی پرداخت نمی‌کنید. مخصوصا اگر تازه به یاد گرفتن زبان چینی فکر می‌کنید و مطمئن نیستید که قصد دارید این کار را به صورت جدی دنبال کنید. گشتن در صفحات اینستاگرام آموزش زبان چینی شما را با این زبان و فرآیند یادگیری آن بیشتر آشنا می‌کند. می‌توانید سوالات خود را در دایرکت بپرسید و صاحب‌های صفحات هم معمولا اگر وقت داشته باشند به تمام سوالات پاسخ می‌دهند.

از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را می‌کنید

بیشتر وقت‌ها شما زمان‌های بیکاری خود را در اینستاگرام می‌گذرانید. بهتر است از این زمان استفاده درستی بکنید. می‌توانید یک یا چند صفحه مناسب را دنبال کنید و هر از چند گاهی در زمان‌های مرده، مثلا وقتی در راه رسیدن به محل کار خود هستید، اصطلاحات جدید را یاد بگیرید. بهترین کار این است که چیزهای جدیدی را که یاد می‌گیرید یادداشت کنید یا پست‌های جدید را سیو کنید و بعدا آنها را تکرار کنید.

البته با دراز کشیدن در تخت و ورق زدن صفحات آموزشی چیز زیادی نصیب شما نمی‌شود. اگر در خانه هستید، بهتر است پشت میز خود بنشینید، یک قلم و کاغذ به دست بگیرید و هر چیز تازه‌ای را که یاد می‌گیرید بنویسید. دنبال کردن صفحات آموزش زبان چینی به شما کمک می‌کند، تا زمان بیشتری با این زبان در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:  چطور زبان‌آموز را درگیر کلاس درس کنیم؟

با شبکه‌ای از همفکران خودآشنا می‌شوید

اگر تصمیم داشته باشید زبان چینی را از خانه یاد بگیرید، ممکن است ارتباط چندانی با زبان‌آموزان دیگر نداشته باشید. داشتن ارتباط با زبان‌آموزان دیگر باعث می‌شود بیشتر برای یادگیری تشویق شوید و شاید حتی بتوانید با هم کمی تمرین کنید. کار اصلی شبکه‌های اجتماعی آشنا کردن شما با افراد دیگر است. بسیاری از عاشقان زبان چینی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعال هستند. می‌توانید دیگران را دنبال کنید و از آنها برای آموزش بهتر کمک بگیرید.

معلم‌های حرفه‌ای را می‌شناسید

بسیاری از معلم‌های حرفه‌ای زبان چینی بخشی از فعالیت‌های خود را در اینستاگرام انجام می‌دهند. اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با معلم‌های حرفه‌ای آشنا شوید. بسیاری از اوقات معلم‌ها، بخشی از آموزش خود را در صفحات خود ارائه می‌دهند اما بخش بزرگ‌تری از آموزش‌ها را در کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی خود ارائه می‌کنند. اگر از سبک آموزشی که هر معلم در شبکه اجتماعی خود نشان می‌دهد لذت می‌برید، می‌توانید در کلاس‌های او نیز شرکت کنید یا دوره‌های آموزشی او را تهیه کنید.

معایب استفاده از اینستاگرام برای یادگیری زبان

تا اینجا درباره مزایای استفاده از اینستاگرام برای یادگیری زبان گفتیم اما این کار معایب بسیاری هم دارد که باید در نظر بگیرید. ممکن است برای مدت طولانی وقت خود را صرف دنبال کردن صفحات مختلف بکنید و در آخر متوجه شوید که پیشرفت چندانی در زبان چینی نداشتید و حتی کمی گیج شده‌اید.  

آموزش در حین تفریح فراموش می‌شود

بهترین راه برای یادگیری، آموزش متمرکز است. وقتی از اینستاگرام برای آموزش استفاده می‌کنید، پست‌های آموزشی در میان تعداد زیادی پست سرگرم‌کننده ظاهر می‌شود. بنابراین خیلی بعید به نظر می‌رسد که شما در آن لحظه تمرکز حواس لازم را برای آموزش داشته باشید و بتوانید هر آن چیزی را که می‌بینید به خاطر بسپارید. اگر کلمه یا اصطلاح جدیدی را در این پست‌ها یاد بگیرید، به احتمال زیاد خیلی زود آن را فراموش خواهید کرد.

در اینستاگرام روش آموزشی مشخصی وجود ندارد

شاید شما به‌عنوان یک تازه‌کار خیلی سریع متوجه این موضوع نشوید؛ اما همه صفحات آموزشی توسط متخصصین و معلم‌های حرفه‌ای اداره نمی‌شوند. گاهی اوقات کسانی که کمی با زبان چینی آشنایی دارند یک صفحه اینستاگرام باز می‌کنند تا آموخته‌های خود را با بقیه در میان بگذارند. اتفاقا ممکن است خیلی چیزهای خوبی از این صفحات یاد بگیرید. اما امکان اشتباه هم وجود دارد و گاهی برخی مطالب اشکالات علمی جدی دارند.

بیشتر بخوانید:  معرفی سری کتاب‌های راه موفقیت برای تقویت زبان چینی

حتی اگر تمام صفحه‌های اینستاگرام تخصصی باشند، هر معلم از یک روش خاص برای آموزش استفاده می‌کند. ممکن است شما چند صفحه را دنبال کنید و با روش‌های مختلفی روبه‌رو شوید که باعث گیج شدن شما شود. استفاده از یک روش مناسب برای یادگیری زبان خیلی بهتر از این است که خودتان را درگیر چند روش کنید و هرکدام را به‌طور ناقص انجام دهید.

پست‌های آموزشی محدود و کوتاه هستند

اغلب آموزش‌های اینستاگرام در غالب پست‌های کوتاه، مانند مجموعه عکس یا ویدیوهای کوتاه ارائه می‌شود که به طور معمول از ده دقیقه بیشتر نمی‌شوند. اما بسیاری از مباحث اصلی آموزش زبان به زمان‌های بسیار طولانی‌تری احتیاج دارند. قسمت کردن این مباحث به تکه‌های کوتاه باعث می‌شود آموزش شما تکه‌تکه شود و خیلی زود از یاد شما برود.

به همین دلیل می‌توانید ببینید که بیشتر پست‌های آموزش زبان چینی در اینستاگرام یا صرفا آموزش لغت هستند و یا قوائد دستوری کوتاه و جزئی را آموزش می‌دهند. این آموزش‌ها بسیار خوبند اما کافی به نظر نمی‌رسند.

چینی‌ها در اینستاگرام فعال نیستند!

بسیاری از افراد از اینستاگرام برای آشنایی با مردم در کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید پست‌های مختلف به زبان‌های دیگر را بخوانید و برای آنها نظر بگذارید. حتی می‌توانید با افرادی از کشورهای دیگر صحبت کنید و به این ترتیب زبان خود را تقویت کنید. اما باید بدانید، چینی‌ها خیلی در اینستاگرام فعال نیستند.

نرم‌افزار اینستاگرام در کشور چین فیلتر است. بنابراین اتصال به اینستاگرام برای کاربران چینی بسیار سخت است. در نتیجه اگر می‌خواهید زبان چینی را با کمک اینستاگرام یاد بگیرید خیلی روی چت کردن با چینی‌ها حساب نکنید. از طرف دیگر نرم‌افزارهایی مانند هلوتاک از اساس برای چت کردن و یادگیری زبان طراحی شده‌اند و از این نظر برای این کار مناسب‌تر هستند. البته درست است که مردم چین در اینستاگرام خیلی فعال نیستند ولی از شبکه‌های اجتماعی خودشان مانند وی‌چت و تیک‌تاک استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  یادگیری زبان چینی در آموزشگاه بهتر است یا با معلم خصوصی؟

ترجمه‌های موجود دقیق نیستند

یک گزینه بسیار کاربردی در اینستاگرام گزینه See translation است. برای مثال اگر شما چیزی را به زبان دیگری دیدید و متوجه آن نشدید می‌توانید روی این گزینه کلیک کنید و آن را به زبان انگلیسی ببینید. برای کسانی‌که تا حدی به زبان انگلیسی مسلط هستند این یک گزینه عالی است؛ چون موضوع کلی نوشته را نشان می‌دهد. بسیاری از افرادی که می‌خواهند زبان جدیدی را یاد بگیرند از این گزینه برای ترجمه و یادگیری کلمات و اصطلاحاتی که نمی‌دانند استفاده می‌کنند، اما این کار ممکن است به ضرر آنها تمام شود.

دلیل این موضوع واضح است. ترجمه‌های اینستاگرام دقیق نیستند. مترجم اینستاگرام در واقع یک ربات است که بسیاری از اصطلاحات عامیانه موجود در زبان‌ها را نمی‌داند. بنابراین در بسیاری از اوقات شما با ترجمه کلمه به کلمه کپشن یا کامنت مورد نظر خود روبه‌رو هستید، نه ترجمه صحیح آن. بنابراین بهتر است برای یادگیری زبان چینی از این گزینه استفاده نکنید.

راه‌های بهتری برای آموزش زبان چینی وجود دارد

طبق تمام استدلال‌های بالا صفحات آموزش زبان چینی در اینستاگرام می‌توانند به شما کمک کنند حتی در اوقات فراغتی که دارید خودتان را در معرض زبان چینی قرار دهید. شاید بتوانید چند اصطلاح جدید یاد بگیرید و با شبکه‌ای از آدم‌هایی که عاشق زبان چینی هستند آشنا شوید. این یک روش عالی برای پر کردن اوقات فراغت است. اما اگر می‌خواهید زبان چینی را از ابتدا و اصولی یاد بگیرید باید یک روش مناسب را با یک معلم خوب پیگیری کنید و از ابزارهای دیگر مانند شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان کمکی برای پیشرفت بیشتر استفاده کنید.

اگر وقت محدودی دارید و می‌خواهید آموزش‌ها همیشه در دسترس شما باشند، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم یک دوره آموزشی مناسب برای خودتان تهیه کنید و زمانی از روز را به طور متمرکز به آموزش زبان چینی اختصاص دهید.  دوره‌های آموزشی لرنینگ چاینیز، زبان چینی را از ابتدا و  با شیوه‌ای اصولی به شما یاد می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان پیشرفت چشمگیری در یادگیری زبان چینی داشته باشید. تاکنون از اینستاگرام برای آموزش زبان چینی استفاده کرده‌اید؟ تجربه شما از استفاده از صفحات آموزشی در اینستاگرام چیست؟

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare